Kostely lidi vždy lákaly z mnoha důvodů, a to nejen náboženských. Tato rekonstrukce kostela ho proměnila na obytný prostor. Jeden opuštěný kostel z devatenáctého století v americké Philadelphii, který byl připravený k demolici, takto proměnili Tony Lucente a Chandrima Chatterjee. Výsledkem je třípatrový obytný prostor se čtyřmi ložnicemi a také garáží pro tři auta. Následující fotografie ukazují prostoty před a po rekonstrukci, a jsou tak důkazem, že s penězi a dobrým nápadem lze z rozpadlého kostela vytvořit útulné bydlení.
Staré i nové pod jednou střechou
Pro oba majitele Tonyho i Chandrimu bylo důležité, aby celá přestavba proběhla co nejcitlivěji s ohledem na původní architekturu kostela, aby se podařilo dobře propojit historii a současnost, staré a nové. Úprava tak spočívala v rekonstrukci a uchování obvodového zdiva i vnějšího vzhledu v původní podobě, největšími proměnami prošel interiér, který bylo třeba navrhnout tak, aby splňoval svou hlavní funkci, tedy moderní a útulné bydlení.
Různé barvy i materiály
Pokud jde i vnitřní prostory, tak nejvíce je pravděpodobně atmosféra původního účelu stavby patrná v propojené kuchyni s obývacím pokojem, kde je zachována původní klenba i sloupy. Vybavení všech místností je ale veskrze moderní. Zajímavé je také zvolení barev. Pokud jde o nábytek, dominantními barvami jsou světlé odstíny bílé, béžové a hnědé. Stěny jsou oproti tomu v mnohem barevnějším stylu, většinou jde o kombinaci bílé a světle modré barvy, ve foyer na schodišti byla použita barva červená. Nápadité jsou i další dekorace, jako například barevné dlaždice či lustry. Vše souvisí s tím, že kostel byl původně postaven v tak zvaném marockém stylu a majitelé se snažili o to, aby to bylo ve výsledku přestavby patrné. Obytný kostel má navíc i svou vlastní vnitřní terasu, topení zajišťují krbová kamna. Celý prostor prosvětluje velké množství zajímavě řešených oken a také umělé osvětlení.
Nejen za účelem bydlení
Přestavby kostelů pro obytné účely jsou běžné i v jiných zemích světa, například v Anglii či Austrálii. V České republice jsme stále o něco konzervativnější a kostely se u nás přestavují na klasičtější prostory, především na kulturní centra. Příkladem takového může být například kostel svaté Anny na Anenském náměstí na Starém Městě, který byl na začátku tohoto tisíciletí proměněn na moderní kulturní centrum podle projektu světoznámé architekty Evy Jiřičné. Na interiéru se podíleli další významní umělci současnosti, například Bořek Šípek.