Trenková teplota v domácnosti není tou optimální. Nesprávné nastavení způsobuje vznik plísně a ovlivňuje kvalitu spánku

Fotografie: Depositphotos

Jakmile venkovní teplota klesne a sluníčko přes okna váš domov nevyhřeje, je načase začít topit. Tato teplota je pro vaši domácnost nejideálnější a nejzdravější.

Spousta domácností se v zimním období musí potýkat s nadměrnou vlhkostí. Dlouhodobé přehlížení tohoto problému pak může vést ke vzniku plísní. Nejenže vám plíseň poškodí materiál stěny, ale také má nepříznivý dopad na lidské zdraví. Nadměrný výskyt plísní může způsobit suchý a dráždivý kašel, astma, nebo dokonce kožní vyrážku. Ani přetápěné místnosti nejsou pro váš organismus tím pravým. Abyste tomuto problému předešli, měli byste ve svém domově udržovat tuto teplotu.

Nejčastější příčina vzniku plísní

Plísním se skvěle daří ve vlhkém prostředí. Špatným vytápěním místnosti a hlavně nedostatečným větráním se ve vaší domácnosti může držet nadměrná vlhkost. Nejčastěji ji poznáte jako zkondenzovanou vodu na okenních tabulích nebo na parapetu. Pokud se na vašich oknech vyskytuje příliš velké množství vody, začne prosakovat do okolních stěn a postupně způsobovat plíseň.

Jakou teplotu byste měli doma udržovat

Každá místnost by měla mít nastavenou teplotu trochu jinak. V ložnici byste měli mít teplotu mezi 16 a 19 °C, abyste dosáhli co nejkvalitnějšího spánku. Teplota v koupelně by se měla pohybovat maximálně okolo 21 °C. V dalších pokojích byste měli udržovat teplotu okolo 20 až 21 °C. Pokud je vám při této teplotě zima, znamená to, že máte doma příliš mnoho vlhkosti, máte dům špatně zaizolovaný nebo vám teplo někudy uniká.

Fotografie: Depositphotos

Jak teplota ovlivňuje kvalitu spánku

Přestože se může zdát, že nejlépe se spí v teplé místnosti, opak je pravdou. Pro dobrý a zdravý spánek se doporučuje spát v místnosti s teplotou nižší než 20 °C. V přetopené místnosti se kvalita spánku výrazně zhoršuje. Během takového spánku vaše tělo špatně regeneruje a hrozí vám, že se vzbudíte s bolestí hlavy nebo chronickou únavou. Než abyste místnost přetápěli, oblékněte si na noc raději teplejší pyžamo nebo se přikryjte další přikrývkou. Abyste se ráno vzbudili svěží a odpočatí, nastavte si v ložnici na radiátoru teplotu okolo 17 °C. Zachumlejte se pod peřinu a užijte si nerušený a vydatný spánek.

Zdroj: Countryliving, Britishgas