Stěhování a 4 důležité kroky

Ať už se chystáte vylétnout z rodného hnízdečka či jej plánujete založit někde jinde, tak či tak, stěhování je samo o sobě činnost zatracovaná a nelibá. Ne nadarmo mnoho z těch, kteří si stěhováním několikrát prošli, říkají, že lépe je vyhořet.

Očekává se, že zabalíte během několika dnů celý svůj dosavadní život a začnete jej žít na novém místě. S trochou silné vůle a organizace se však nemusí notně jednat o noční můru. Prozradíme vám, jak na to.

Časový harmonogram

Abyste nestrávili stěhováním příliš dlouhý čas, než je potřeba, připravte si časový harmonogram. Jestliže vám to jen trochu práce dovolí, vezměte si dovolenou. Tak budete mít mnohem méně stresu, nebudete tak utahaní a finišovat můžete během víkendu drobnými dodělávkami.

Přibližně dva dny zabere balení, připravování nábytku a úklid vystěhovaných prostor. Třetí den slouží k samotnému přestěhování veškerých věcí. Den čtvrtý a pátý můžete již vybalovat v novém bytě a rozmisťovat nábytek. Harmonogram je vhodný také proto, abyste věděli, na který den si pozvat stěhovací firmu nebo partu silných kamarádů. Ani sebelepší organizace však nepomůže, pokud se dostatečně nepřipravíte předem. Co vše zahrnuje příprava?

Buďte připravení

Při stěhování je samozřejmostí i generální úklid. A to proto, abyste měli dokonalý přehled, co skrývají i ty nejtemnější kouty a netrávili jste poté hodiny nostalgickým prohlížením fotografií ze základky. Během úklidu se nekompromisně zbavte rovněž všeho, co již nepotřebujete a potřebovat nebudete. Na mysli tím máme staré oblečení, časopisy a jiné zbytečnosti. Jestliže je někdy vhodný čas na nekompromisní jednání, pak je to právě doba stěhování. S dostatečným předstihem si pořiďte krabice a bedýnky, do kterých naskládáte všechny věci. Vhodné jsou i fixy, kterými krabice popíšete dle jejich obsahu. Od věci nejsou ochranné rohy na nábytek a fólie s bublinkami, jež ochrání křehké věci.

Líná pusa holé neštěstí

Ačkoli se vám může zdát, že stěhování zvládnete i ve dvou lidech, vězte, že až dojde řada na lednici a pračku, uvítáte všechny pomocné ruce. Neplánujete-li si tedy pozvat stěhovací firmu, ujistěte se, že máte někoho z kamarádů v záloze. Hodit se bude i dodávka. Přeci jen v kufru osobního auta toho příliš neodvezete.  Rovněž je vhodné na stěhování upozornit sousedy. Vyhnete se tak případným nepříjemnostem a třeba se najde o člověka více, který rád pomůže.

Pečlivost během balení

Při balení věcí buďte pečliví, krapet organizace vám v nové domácnosti poté ušetří spoustu času. Nejdříve sbalte věci, jako je oblečení, osobní materiály, knihy atd. Veškeré krabice pečlivě popište, abyste při stěhování krabic věděli, kam kterou umístit. S tímto úzce souvisí i tzv. nouzové zavazadlo, do kterého umístíte hygienické potřeby, doklady, oblečení na převlečení a jiné důležité věci, které je potřeba mít po ruce. Máte-li zabalené oblečení, knihy a ostatní věci, přemístěte se do kuchyně a pusťte se do kuchyňského náčiní. Jako poslední začněte balit věci v koupelně, ložní prádlo, peřiny, polštáře a další. Nezapomeňte si nechat po ruce náčiní, kterým následně uklidíte. To, v jakém stavu zanecháte obydlí, o vás něco prozradí.

Obrázek: pixabay.com