Pronájem bytu v Praze – Jak na to?

Ať už vládne krize či prosperita, existují tři typy pronajímatelů bytů: úspěšní, méně úspěšní a neúspěšní. Ti úspěšní mají byt pronajatý po celý rok bez přestávek a většinou i dlouhodobě. Ti co už tak úspěšní nejsou, pronajímají nemovitost třeba jen deset měsíců v roce. A neúspěšné nemá smysl dále rozvádět.

Každý ví, že takový člověk se v tom plácá a spíš investuje, než vydělává. Kde je zakopaný pes? Většinou se stačí řídit několika pravidly, tak jako v jakémkoliv jiném obchodě. Ať už jde o pronájem nebo prodej bytů Praha, je to obchod jako každý jiný a tudíž musí mít člověk obchodního ducha a patřičné znalosti. Na „štěstí“ se v takovém případě nehraje. Jestliže tímto daný člověk nedisponuje, existuje možnost svěřit svou nemovitost ať už za účelem pronájmu či prodeje těm zkušenějším.

Jakými pravidly se řídit při nabízení své nemovitosti?

Na svůj byt či dům se dívejte jako na jedinečný produkt, jež chcete nabídnout zákazníkům. Nezapomínejte, že na trhu ve stejné lokalitě existují desítky až stovky podobných nabídek. Bude-li váš byt podobný těm ostatním, bude problém jej pronajmout, tlak na snížení ceny se bude zvyšovat. Naopak bude-li váš byt něčím výjimečný, máte šanci jej pronajmout brzy a za lepší cenu. Přemýšlejte tedy nad tím, jak učinit váš byt neodolatelným.

Bonusy mohou spočívat v lepší dostupnosti MHD, umístění oken na slunečnou stranu, nová plastová okna, výtah v domě, určité vybavení domácnosti, rekonstrukce apod. Prohlédněte si konkurenční nabídky, snažte se vypíchnout jiná pozitiva a něčím se odlišit. Udejte svému bytu nějaký charakter, vlastnosti a výhody.

Pronájem či prodej bytů Praha a propagace

Další nezbytně důležitou věcí je distribuce a propagace nabízeného bytu. Bez toho budete čekat jen na náhodu, což můžete trvat hezky dlouho. Nejste-li v pozici vkládat stále čerstvé inzeráty, lepit či roznášet do schránek letáčky,ubytování Praha obvolávat poptávky, svěřte tuto činnost do rukou odborníků. Mimo analýzy dalších nabízených bytů se musíte zaměřit rovněž na analýzu zákazníka.

Analýza klíčového zákazníka

Přemýšlejte, zda upřednostňujete studenty, zahraniční klienty, jež hledají ubytování Praha na delší dobu, z důvodů pracovního pobytu, rodiny s dětmi, zda nevadí domácí mazlíčci, kuřáci a další klíčové faktory. Čekat, že se „někdo“najde, by se rozhodně nemuselo vyplatit. Zohlednit musíte ekonomickou, sociální i kulturní stránku. Vyplatí se vědět předem, jak dlouho hodláte nemovitost nabízet – krátkodobě, dlouhodobě. Chcete na pronájmu vydělat, nebo jen neprodělávat na placení nájmu za dobu vaší nepřítomnosti (například práce v zahraničí na 2 roky). Stanovené cíle musí být reálné a rozhodně musíte mít předem ve všem jasno – bez toho hrajete ruletu, kdo z koho.

Obrázek: pixabay.com