Špinavé ložní prádlo představuje velké zdravotní riziko. Hospodyně odhalila, jak často by se mělo prát

Fotografie: Freepik

Jíst, dívat se na televizi, číst, objímat milovaného člověka nebo rodinného mazlíčka: naše ložní prádlo opravdu nezůstává stoprocentně čisté. Pokud spíte v průměru 7 hodin denně, znamená to, že strávíte spánkem asi 50 hodin týdně. Pravdou ale zůstává, že ve většině případů je reálný čas strávený v posteli mnohem delší.

Navzdory skutečnosti, kdy většina z nás má pocit, že spí v čisté posteli, je fakt, že pravidelná výměna ložního prádla nepatří mezi naše silné stránky. Obvykle neradi pravidelně měníme ložní prádlo. Jestli ložní prádlo perete méně často než po dvou týdnech, riskujete zdravotní problémy.

Nejčastější návštěvníci našeho ložního prádla a co s nimi

Mikroorganismy si nás většinou nevšímají, ale když spíme, přenášíme některé z nich na své povlečení buňkami pokožky, slinami a jinými tělními tekutinami. Potom se hromadí do takové míry, že se mohou stát skutečným problémem. Vaše milovaná postel se nakonec může stát semeništěm nemocí. Proto je třeba pravidelného a důkladného úklidu. Nejčastější nezvaní hosté jsou:

  • Stafylokoky: tyto bakterie mohou způsobit celou řadu zdravotních problémů, včetně plicních infekcí, infekcí močových cest a kožních infekcí.
  • Plísňové mikroorganismy albicans: této houbě se daří v temných prostorech mezi prostěradly, a může vést k vážným zdravotním problémům, včetně infekcí kůže, pohlavních orgánů, hrdla nebo dokonce krve.
  • Akné: lidé trpící akné by měli měnit polštář každých několik dní.
Fotografie: Pixabay
  • Nachlazení a chřipka: pokud trpíte nachlazením nebo chřipkou, je důležité zajistit, aby vaše ložní prádlo bylo čisté. V takovém případě byste je měli měnit každý druhý den, pokud je to možné, pro zabránění infekci.
  • Roztoči: Tito otravní tvorové se rádi množí v záhybech ložního prádla. Ve skutečnosti nezpůsobují žádné nemoci, ale mohou alergikům velmi znepříjemnit život.

Jak předcházet problémům s ložním prádlem? Hygiena především

Zde je několik účinných způsobů, jak těmto zdravotním rizikům předcházet: Každé tři dny měňte pyžamo nebo noční košili. Osprchujte se před spaním, nebo si alespoň umyjte obličej a ruce. Pokud máte domácího mazlíčka, zakrývejte přes den postel přikrývkou, abyste omezili kontakt zvířecích chlupů s prostěradly.

Nejezte v posteli. Pokud to uděláte a všimnete si, že jste něco rozlili nebo nadrobili, okamžitě prostěradlo vyměňte a perte je vždy maximálně po dvou týdnech. Hodí se i žehlička, která spálí různé druhy bakterií.

Udržujte svou ložnici v čistotě pomocí vysavače a mokrého čištění. Vyžaduje to trochu úsilí, ale pocit pohodlí z čisté a měkké postele stojí za to, že?