Rozdíly v nárocích na bydlení mezi muži a ženami

Možná si myslíte, že hlavní slovo má v tomto ohledu muž, ale ukázalo se, že na nákup nemovitosti a interiérové vybavení mají ženy mnohem větší vliv, než muži. Ať už kupují či zařizují nemovitost sólo nebo s partnerem. Při pořizování hnízdečka lásky (nového domova) berou otěže většinou do rukou ženy.

Nejen samotná nemovitost, ale i zařizování interiéru je považováno za odraz jejího úspěchu a toho, kdo je. Nakonec jsou to právě ženy, které zůstanou nějakou dobu doma s dětmi a vytvářejí domov, který by měl být příjemný. Chtějí se v něm cítit dobře.

Důraz kladou na věci, kterých si při nákupu muž ani moc nevšímá, jako je velikost pokoje pro děti, dostatek úložného místa, spižírna, koupelna – zda má vanu či sprchový kout, podle toho, co preferuje apod. Výhodu je také možnost domácí kanceláře, protože čím dál více žen preferuje práci z domova. Na řadu přicházejí zkrátka praktické záležitosti, ale i vzhled hraje důležitou roli. Včetně okolí nemovitosti.

Důvod nákupu nemovitosti

Důvody žen: rodina, domov, zázemí, bezpečí. Ženy sledují i věci, jako je vzdálenost obchodu, zdravotního zařízení, školy pro děti, čas trávený dopravou do zaměstnání. Samozřejmě klíčová je i cena.

Důvody mužů: u mužů je to většinou otázka prestiže. Má dům i garáž? Výborný by byl i bazén. To samozřejmě neznamená, že nehledí na lokalitu, cenu a další věci, nicméně primární důvody pro nákup nemovitosti se liší.

Svobodní: svobodní muži jsou méně ochotni se zavázat k nákupu, oproti ženám, které dům spatřují jako výhodnou investici do budoucna.

Místo, velikost, pohodlí

Obecně platí, že ženy i muži dávají přednost příměstské lokalitě, i když muži jsou ochotnější uvažovat o venkovském bydlení. Ženy chtějí mít většinou po ruce kadeřnici, obchody, zdravotní zařízení, prostě pohodlí. Kupující muž je také ochotnější řídit delší vzdálenosti od své práce. Ženy s větší pravděpodobností budou chtít pracovat z domova, a proto je funkce domácí kanceláře pro kupující ženy důležitá.

Interiér vs. exteriér

Žena kupující nemovitost dává přednost interiéru- podle průzkumu je to jedna z hlavních motivací, při nákupu. Hledá místo, kde by mohla zmírnit stres a místo vhodné pro setkávání s přáteli. Také šatník je pro ni důležitý, čím větší, tím lépe.

Zatímco kupující muž se stará spíš o venkovní prostor – a líbí se mu myšlenka přední verandy. Muži často upřednostňují venkovní posezení a možnost grilování. Také se jim líbí myšlenka dvorku a nějakého přístřešku, důležitá je i větší garáž a technická místnost, domek na nářadí apod.

Vlivy interiérového designu

Muži tuto otázku většinou příliš neřeší, pouze zřídka. Je zvykem, že domov dělá partnerka, a tak se přizpůsobí. Maximálně si řeknou své, kdyby partnerka chtěla ložnici vymalovat růžovou barvou apod. I když ukazuje, že mnohým mužům ani toto nevadí, zvlášť pokud hodně pracuje a chodí se domů vyloženě vyspat. Stává se, že muž preferuje určitý styl bydlení, ale nelpí na svém do morku kosti. Muži dávají přednost modernímu stylu, případně industriálnímu, skandinávskému – ženy preferují styl venkovský, skandinávský, vintage či retro. Schopnost přizpůsobit interiér domu tak, aby pokoje odrážely vkus majitele, záleží více na ženách než na mužích.

Fotografie: Magazine.realtor, Pixabay